Dobrobiti biciklizma

Tags: mrsavljenje, bicikl, vezbe

Dobrobiti biciklizma

Bicikl je danas najrasprostranjenije prevozno sredstvo.Smatra se da danas na svetu postoji preko milijardu bicikala!

Sada mnogi gradovi osiguravaju za bicikliste različitu infrastrukturu koja im olakšava vožnju: odvojene biciklističke staze, posebna mesta za odlaganje bicikala, delove grada u koje je moguće doći isključivo biciklom ili pešice...

Zavisno od namene, bicikli se razlikuju po konstrukciji, veličini točkova i širini guma, obliku okvira i upravljača,,pa i drugoj dodatnoj opremi. Sportski bicikli namenjeni biciklističkim trkama, tipično su izrađeni od lakših i čvršćih materijala, uz minimum dodatne opreme kao što su blatobrani, svetla i sl. Bicikli za rekreaciju ili za prevoz,najčešće imaju dodatnu opremu koja čini vožnju udobnijom ili praktičnijom.

Dobrobiti biciklizma u rekreaciji osim zabave i brzine su toniranje mišića, ubrzavanje metabolizma, što doprinosi i smanjenju telesne težine i oblikovanju tela.

Za one koji možda ne vole prirodu ili nemaju dovoljno slobodnog vremena alternativa su sobni bicikli. Osim svake teretane sad ga poseduje i dosta domaćinstava. 

Ishrana  biciklista

Da bi utrošili što manje telesnih rezervi i izbegli potpuno iscrpljenje, biciklisti veliku pažnju poklanjaju ishrani za vreme treninga . Prosečna energetska potrošnja kod biciklista je od 3500-5500 kcal na dan.Njihov metabolizam je ubrzan i zato su biciklisti po pravilu mršavi.

Za bicikliste je, bilo takmičare ili rekreativce je, jako važno da ne dehidriraju tokom vožnje. Nakon treninga ili utrke, treba nadoknaditi tjelesnu masu – vodom, a nipošto pivom! Preporučuje se čak 24 sata kasnije ne piti alkohol jer on potencira dehidraciju.

Profesionalni biciklisti koriste tečni obrok koji se sastoji od masne emulzije, zapravo smese gotovog tečnog obroka koji je strogo balansiran za bicikliste i druge discipline izdržljivosti. Svrha tih sportskih (energetskih) napitaka je :

nadoknada izgubljene tečnosti

nadoknada elektrolita

osiguravanje produkciju glikogena u jetri i mišićima 

poboljšanje ukupnih fizičkih  i psihičkih performansi  sportista

Ako je vreme vlažno i vruće, pije se više i češće! Biciklisti na važnim trkama imaju spojenu cevčicu i često uzimaju po par gutljaja .